foto1
foto1
foto1
foto1
foto1
Ласкаво просимо на сайт Запорізької гімназії №81.

Положення про учнівське самоврядування 

Запорізька гімназія №81 Запорізької міської ради

1.Загальні положення.

1.Учнівське самоврядування – добровільне об’єднання учнів,мета якого – сформувати дітях почуття господаря гімназії,класу,вміння співпрацювати на принципах партнерства,гласності,демократизму. Це – педагогічно доцільний спосіб організації життя учнівського колективу,який дає змогу включити кожного вихованця до активної участі в житті освітнього закладу,стимулює його ініціативу і творчість в вирішенні всіх питань,які стоять перед учнями. Вихованцям надають широкі права через виконавчі структури самоуправління: активно впливати на успішність та поведінку учнів,забезпечувати належний порядок в спальних кімнатах,класах,їдальні,спортивному,актовому залах,в інших приміщеннях,а також на подвір’ї  гімназії,організовувати змістовний відпочинок.

2.Основні завдання учнівського самоврядування: -забезпечення і захист прав та інтересів учнів;

-забезпечення виконання учнями своїх обов’язків; -сприяння навчальній та творчій діяльності учнів.

2.Організаційні засади самоврядування.

1.Найвищим органом учнівського самоврядування в гімназії є Кабінет міністрів

2. Кабінет міністрів обирається на навчальний рік.

3.До Кабінету міністрів обираються учні 5-9 класів(1-3 учні з кожного класу)

4. Кабінет міністрів обирається на загальних зворах.

5.Президент визначається шляхом таємного голосування; прем’єр-міністр обирається членами Кабінету міністрів

6.Засідання Кабінету міністрів очолює Президент,на випадок його відсутності - прем’єр-міністр.

7. Кабінет міністрів організовує роботу самоврядування за напрямками ,яких визначено шість: навчання та дисципліна,санітарно-господарча робота,спортивно-оздоровча робота,преса та радіомовлення,робота з молодшими учням,дозвілля.

8. Функціональні обов’язки кожного міністерства розробляються і затверджуються Кабінетом міністрів.

9.Роботу кожного напрямку очолює відповідне міністерство:

- Міністерство освіти,

- Міністерство культури

- Міністерство спорту та здоров’я

- Міністерство друку і інформації

- Міністерство праці

- Міністерство внутрішніх справ

10. На чолі міністерства стоїть міністр,який призначається президентом з числа членів парламенту.

11. Міністр призначає радників з числа учнів 5-9 класів (по 2 учні)

12. Кабінет міністрів два рази на місяць заслуховує міністерства про проведену роботу,визначає їх головні завдання на наступний період,підводить проміжні підсумки. Звітує на зборах міністр.

12.1 В кінці півріччя проводяться загальні звітньо-підсумкові збори учнів гімназії,на яких звітують президент і всі члени Кабінету міністрів

13. У роботі Кабінету міністрів можуть брати участь з правом голосу директор закладу, його заступники, педагог-організатор, соціальний педагог.

14.Засідання Кабінету міністрів протоколюється, протоколи веде секретар, призначений Кабінетом міністрів.

3.Структура учнівського самоврядування

1.Учнівстке самоврядування має двоступеневу структуру – загальну і класну.

2.Законодавчим та виконавчим органом самоврядування є Кабінет міністрів до складу якого входять:

- Президент - Прем’єр-міністр - Міністр освіти, - Міністр культури - Міністр спорту та здоров’я - Міністр друку і інформації - Міністр праці - Міністер внутрішніх справ

3. Кабінет міністрів підзвітний загальним зборам учнів. Організацією заходів і класних вечорів, свята народного та календарязакладу освіти, розподіляє між класами та учнями доручення по підготовці цих заходів.

-Організовує оформлення гімназії та класних кімнат.

- Несе відповідальність за утримання і підготовку програми художньої частини і програму дозвілля.

-Встановлює зв’язки з кінотеатрами,клубами,будинками культури,будинками дітей та молоді,музеями.

-Домовляється про проведення лекцій,вечорів,екскурсій,кінолекторії для учнів.

- Вивчає побажання учнів щодо організації і роботи гуртків художньої самодіяльності, ОТМ, проводять запис в гуртки. Організовує проведення конкурсів і оглядів художньої самодіяльності.

- Організовує роботу бібліотечного активу.

3.Міністерство спорту та здоров’я. – організувати активну участь всіх вихованців у спортивному житті гімназії. З цією метою міністерство: - Організовує профілактичну та спортивну роботу в школі. - Залучає учнів до роботи спортивних секцій. - Організовує в закладі роботу спортивних секцій,спортивні змагання . - Організовує фізкультурні перерви. - Слідкує за чистотою класних кімнат і всієї школи. - Проводить профілактичну роботу з питань здоров’я. - Пропагандує здоровий спосіб життя,веде боротьбу зі шкідливими звичками. - Заохочує учнів до гарячого харчування у шкільній їдальні. - Організовує роботу шкільної агітбригади.

4.Міністерство друку та інформації. Головне завдання міністерства : через стінну пресу постійно інформувати вихованців про життя школи. З цією метою міністерство: - Організовує роботу шкільного пресс-центру. Систематично випускає шкільну газету. - Проводить конкурси і тематичні виставки малюнків. - Залучає до роботи пресс-центру юнкорів з різних класів. - Правдиво і об’єктивно відображає шкільні події. - Проводить навчання юних кореспондентів і художників. - Проводить конкурси класних куточків і газет. - Продовжує вести літопис школи. - Допомагає в оформленні школи.

5. Міністерство праці. Головне завдання міністерства – створити і постійно підтримувати належні умови для всіх школярів. З цією метою міністерство: -Приймає активну участь в організації чергування по школі,інформує про хід та результати чергування на загально шкільних лінійках і зборах. - Разом з адміністрацією школи створює учнівські бригади по ремонту меблів та іншого інвентаря класів. - організовує активну участь всіх вихованців в озелененні території школи,насадженні квітів, догляд за ними. - організовує активну участь всіх вихованців у проведенні поточних ремонтів приміщень закладу.

6.Міністерство внутрішніх справ. - Надає допомогу педагогічному колективу школи у вихованні свідомої дисципліни, дотримані учнями правил для учнів. - Призначає відповідальних за дотримання дисципліни та порядку,відвідування учнями гімназії. - Виходить з пропозиціями на батьківський комітет,шкільний парламент з питань поведінки учнів. - Організовує випуск листівки «Блискавка»,» «Тривожний сигнал» тощо. Використовує заходи виховного впливу до порушників дисципліни.

Статут учнівського самоврядування "Аркобалено"

І. Загальні положення

1. Учнівське самоврядування регламентує свою діяльність на підставі нормативно-правових актів: Конституції України, Всесвітньої декларації про права дитини, Законів України "Про освіту", "Про громадські організації", Статуту гімназії.

2. Самоврядування пропагує дружні відносини та співпрацює з різними громадськими об`єднаннями на принципах взаємоповаги і незалежності; співпрацює з педагогами і батьками.

ІІ. Мета і завдання органу самоврядування гімназії

1. Різносторонньо розвиватись, самовдосконалюватись, самореалізуватись на благо собі, одноліткам, гімназії, власній родині, своїй малій батьківщині, народові України.

2. Забезпечувати і захищати права та інтереси учнів на основі виконання правил та законів гімназії.

3. Формувати почуття відповідальності, свідоме ставлення до участі кожного у вирішенні важливих справ життя гімназії, оволодівати наукою управління.

4. Сприяти реалізації інтересів, можливостей, бажань дітей.

5. Прагнути узгодженості і балансу інтересів між учнями і дорослими.

ІІІ. Органи управління учнівського самоврядування Права і обов`язки

1. Вищим органом учнівського самоврядування школи є Кабінет міністрів

2. Керівні функції учнівського самоврядування виконує засідання учнівського парламенту, яке проводиться 2 рази на місяць.

3. Виконавчим органом учнівського самоврядування є шкільний парламент, який обирається на засадах вільного і рівноправного висування кандидатів кожним класом школи.

4. Структуру та склад органів учнівського самоврядування обговорюють і затверджують на учнівській конференції педагогічний та учнівський колективи шляхом відкритого голосування.

5. Президентом учнівського колективу може бути учень 9го класу, який обирається таємним голосуванням вчителів та учнів закладу.

6. Форми діяльності центрів визначаються на засіданнях парламенту.

1. Шкільний парламент: - бере участь у складанні річного плану роботи школи; - координує роботу класів, доводить до них конкретні завдання діяльності; - контролює створення належних умов для навчання та дозвілля учнів; - приймає рішення з найважливіших питань життя школи у межах своєї компетентності; - вносить пропозиції адміністрації школи, педагогічній раді з питань навчання та виховання; - бере участь в організації невідкладної допомоги відстаючим учням; - веде контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних вимог у школі; - проводить заходи з розвитку творчих здібностей учнів, зміцнення їхнього здоров`я, фізичного удосконалення, пропаганди здорового способу життя; - організовує роботу центрів, учнівських малих ініціативних груп, клубів тощо;

Основні напрями діяльності органів учнівського самоврядування

1. Міністерство «Освіти»:

- проводить роботу з вироблення в учнів свідомого ставлення до навчання; - організовує консультаційну допомогу з предметів; - бере участь у проведенні предметних тижнів, місячників, олімпіад, конкурсів; - контролює виконання домашніх завдань, ведення щоденників; - веде боротьбу з пропусками уроків; - залучає учнів в гуртки, виступає з ініціативою про створення нових гуртків за інтересами; - надає допомогу вчителям в організації тематичних вечорів; - бере участь у підготовці і проведенні бесід в класах (про режим дня, виконання домашніх завдань, користь читання); - збирає і систематизує матеріал-інформацію про стан успішності в кожному класі; - виховує культуру читання та бережливе ставлення до книги, підручника; - проводить бесіди, рейди-перевірки на краще збереження підручників.

2. Міністерство Внутрішніх справ:

- забезпечує захист прав та інтересів учнів; - організовує допомогу дітям-інвалідам та дітям з малозабезпечених сімей, дітям-сиротам; - контролює дотримання дисципліни учнями в позаурочний час; - організовує чергування учнів по школі та під час проведення свят, масових заходів, вечорів відпочинку; - контролює та оцінює чергування по класах; - контролює дотримання учнями Статуту школи (Правил внутрішкільного розпорядку учнів); - контролює відвідування учнями школи; - надає допомогу педагогічному колективу у вивченні свідомої дисципліни, приймає участь у розробці законодавчих документів, правил поведінки в школі, стежить за їх виконанням; - організовує змагання за високу організованість класу, відсутність факторів порушення дисципліни, охорони громадського порядку, вміння ввічливо і старанно поводитись у школі, вдома, у колі друзів, за межами школи; - розглядає порушення різних правил, різні конфлікти; - виходить з пропозиціями на батьківський комітет, педраду, координаційну раду; - організовує правову освіту (вивчення Правил для учнів, Статуту школи, документів про освіту, учнівське самоврядування, адміністративного та кримінального кодексів, інших правових документів), проводить зустріч з правоохоронцями.

3. Міністерство культури:

- залучає дітей до позаурочної діяльності, організації змістовного дозвілля та відпочинку, до художньої самодіяльності; - підбирає матеріали для написання сценаріїв різноманітних свят, вечорів відпочинку, зустрічей; - організовує проведення загальношкільних свят, вечорів, дискотек, різних конкурсів, відзначення народних традицій; - готує творчі виставки учнів; - встановлює зв'язки з кінотеатрами, клубами, музеями; - вивчає побажання учнів щодо організації і роботи гуртків художньої самодіяльності, образотворчого мистецтва; - в кожному класі організовує культурно-масову роботу, залучає учнів до участі в загальношкільних заходах; - організовує в школі ігротеки для розваг і занять учнів у вільний час; - оформляє альбоми до пам`ятних дат, традиційних свят в школі ("Літопис класів"); - організовує культпоходи та екскурсії з врахуванням заявок класних колективів.

4. Міністерство спорту та здоров’я:

- пропагує здоровий спосіб життя (антиалкогольну, антитютюнову, антинаркотичну програми); - залучає учнів та батьків до спортивно-масової та фізкультурно-оздоровчої роботи; - організовує роботу спортивних секцій, груп здоров`я; - проводить спортивні ігри на перервах та після уроків; - організовує загальношкільні спортивно-оздоровчі заходи; - контролює санітарний стан у школі, класах, дотримання гігієнічного режиму в їдальні, особисту гігієну учнів; - приймає участь у підготовці та проведенні позакласних заходів щодо формування навичок здорового способу життя та культури поведінки; - проводить санітарно-освітню роботу серед учнів (випускає санбюлетні, проводить бесіди, дискусії, анкетування, тематичні вечори).

5. Міністерство праці:

- виховує в учнів бережливе ставлення до шкільного майна; - створює бригади учнів для ремонту меблів та інвентарю на протязі навчального року та в літній період; - організовує чергування на закріплених за класами територіях школи; - проводить рейдперевірки збереження шкільного майна та чергування один раз в місяць; - організовує змагання між класними колективами по збереженню шкільного майна; - веде облік збереження шкільного майна, закріпленого за тим чи іншим класом; - викликає на засідання учнів, які поламали меблі, входить з пропозицією до педагогічної ради або директора школи про прийняття адміністративних заходів до учнів, що проявили недбале ставлення до шкільного майна; - проводить профорієнтаційну роботу в школі, виховує інтерес та повагу до майбутньої професії; - піклується про ветеранів, інвалідів, вдів, пристарілих; - організовує проведення трудових операцій, десантів.

6. Міністерство інформації:

- забезпечує гласність в діяльності органів учнівського самоврядування; - інформує учнів, батьків, вчителів про всі події, які відбуваються в школі, класі через шкільну газету "ТЕМП"; - розвиває у дітей уміння збирати інформацію, обговорювати теми рубрик і матеріалів шкільної газети; - сприяє підвищенню інтересу учнів до життя школи; - забезпечує інформацією з життя школи (гарячі новини, вітання на замовлення, спортивні новини, інформаційний вісник безпеки житттєдіяльності, музичний калейдоскоп, навколо світу, підсумки роботи); - збирає та обробляє дані, надає інформацію щодо подальшої діяльності органів учнівського самоврядування.

 

2024 Copyright http://vstudio.name Rights Reserved